Wymiana płynu hamulcowego w motocyklu

Wymiana płynu hamulcowego jest jedną z podstaw dla bezpiecznej jazdy motocyklem. Dowiedz się więc jak zrobić to samodzielnie. Każdy  motocyklista z pewnością z pomocą instrukcji da radę zrobić to sam, gdyż jest to zadanie stosunkowo proste.

Niezbędne będą: świeży płyn hamulcowy, duża strzykawka, przeźroczysty wężyk oraz pojemnik, do którego zlejesz stary płyn hamulcowy, śrubokręt w celu odkręcenia pokrywy pompy hamulcowej, klucz oczkowy w celu luzowania odpowietrznika, szmatka aby zabezpieczyć lakier motocykla, rękawiczki nitrylowe. Rękawiczki – dokładnie takie będą niezbędne i konieczne jest założenie ich już na samym początku, gdyż płyn hamulcowy jest wyjątkowo drażniący dla skóry.

W pierwszej kolejności należy zabezpieczyć lakier motocykla w obrębie pompy hamulcowej, gdyż nawet niewielka kropla płynu hamulcowego może doprowadzić do zniszczenia lakieru. Użyj śrubokręta, aby odkręcić pokrywę pompy hamulcowej, a następnie zdejmij ją wraz z znajdującą się tam uszczelką. Użyj strzykawki, aby dokładnie opróżnić zbiornik pompy hamulcowej. W kolejnym kroku należy wlać świeży płyn hamulcowy, najlepiej jeśli będzie dopiero co otwarty.

Teraz zajmij się zaciskami hamulcowymi, na odpowietrzniku umieść klucz oczkowy oraz jeden z końców wężyka.

Z kolei drugi koniec wężyka włóż do przygotowanego na stary płyn  pojemnika. Teraz konieczne jest wciśnięcie dźwigni hamulca co najmniej kilka razy i w czasie przytrzymywania jej wciśniętej luzowanie odpowietrznika. Dzięki temu stary płyn będzie wypływał. Gdy wypuścisz część płynu, dokręcasz odpowietrznik i zaczynasz ponowne pompowanie. Takie działanie należy powtarzać tak długo, aż zobaczysz w wężyku świeży płyn. Nie powinno również być widać bąbelków powietrza. Nieustannie trzeba kontrolować dolewanie nowego płynu, aby nie zapowietrzyć układu.

Na zakończenie sprawdź poziom płynu w zbiorniku pompy i w razie konieczności uzupełnił do właściwego poziomu. Uszczelkę i pokrywę dokładnie czyścimy i umieszczamy z powrotem na zbiorniku. Układ hamulcowy jest tak samo ważny jak akumulator do motocykla. Jeśli nie czujesz się na siłach zajedź do serwisu, bo to ważne elementy Twojego bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *